Zagora, een oase in de woestijn.

22 september 2015 - Marrakech, Marokko

Onze 12e vakantiedag was een reisdag puur sang. Voordat we verder gingen zijn we eerst nog iets verder de vallei ingereden tot op het punt dat deze door de engte betitteld kan worden als Gorge. Dezen kan alleen van bovenaf bewonderd worden, waarbij de uitzichten geweldig waren.
Uit de vallei gekomen afgeslagen naar Ouarzazate (weer zo'n naam waarover je kan struikelen) waar geluncht werd en ook de (openlucht)-filmstudio van Atlas bezocht. Deze is 20 hectares groot. Hier zijn grote delen van ondermeer 'Juwel of the Nile', 'Asterix en Obelix en Cleopatra' en zelfs de James Bondfilm 'living dayligthts' opgenomen. Leuk om te zien, maar de er nog steeds staande decors doen betere tijden vermoeden.

Hiermee verlaten we weer het Atlasgebergte en dalen af naar de stad Zagora. Deze stad ligt bij een kilometers lange strook met overwegend dadelpalmen. Komend vanuit de bergen reikt dit tot zover het oog kan zien.
Aangekomen in het hotel troffen we na een opfrissende douche een leuk gedekte tafel aan met een speciaal (plastic) tafelkleed en bos bloemen. Het is namelijk 18 september en daarmee Linda's 50ste verjaardag!! Ook een kaart, met felicitaties van de groep ontbrak niet. Na de maaltijd die we wegspoelden met een prima Marokkaans rose'tje kwam het personeel ook nog een giga grote (en zoete) taart brengen begeleid met trommel en dans. Dat ik er nog jong uit zie voor mijn leeftijd bewijzen de kaarsjes op de taart!

1. Ankie:
    22 september 2015
    Linda,

Van harte gefeliciteerd met dit kroonjaar! Wat een bijzondere plek om Sarah te ontmoeten! Van harte welkom bij de 'club'!
    Leuk dat er zoveel aandacht aan is besteed.

Groeten, Ankie en Johan